20 Ağustos 2015 Perşembe

Story'SE Mutfakta- Noodle

Herkese Merhaba! 

Uzun süredir ilgi alanlarım arasına, Youtube'da hoşuma giden yemek tariflerini izlemeyi ekledim. 
Hal böyle olunca, aklıma takılan yada izleyip hoş olacağını düşündüğüm tarifleri sıkça deniyorum.
Geçenlerde bir Noodle tarifi izledim, hem değişiklik olur, hem de becerebilecek miyim diye chopstick siparişlerim gelince girdim mutfağa...

Noodle gibi yiyecekler, işte ne bileyim makarnalar mesala, bizim evde, akşam sofralarında önemli yer tutarlar. 'Ne var canım makarna işte haşla koy' deyip geçmeden, oldukça özenle hazırlanır ve ana yemek olarak tüketilir... Elbette köfte-patates yanına eşlik eden karbonhidrat da oluverir bazen ama kıymalı, kremalı mantarlı tavuklu yada domates soslu biberli tavuklu hazırlanıp tek öğün olarak tüketildiği de oldukça çoktur... Hatta hafif diri penne üzerine, kıymalı harcı koyup, baharatlandırıp bir de sarımsaklı yoğurtla birleşir kiiiiii; o bambaşka bir blog konusu :) <Bak gördün mü canım çekti gece gece! :)>


Neyseeeee lafı fazla uzatmadan gelin bizim mutfağa esen Asya rüzgarına.... :) 

Malzemeler (2 kişilik)
-2 Parça Göğüs Eti
-2 Parça Noodle (Paketten 6 adet çıkıyor)
-Tuz, Karabiber, Pul Biber
-Tatlı Renkli biberler (Ben sadece kırmızı renk kullandım, ama sarılar da pek tatlı olur)
-Soya Sosu
-Zeytinyağı
-Pişirmek için mümkünse Wok tava (Ben Granit kullandım, yapışmaz tüm tavalar uygundur sanırım, fakat ağır tavalarda ısı yayılımı için daha güzel olduğu söyleniyor)

Başlangıcı, malzemeleri hazırlayarak yaparsanız, büyük rahatlık oluyor. 

Ben ilk önce tavuk etlerini küp küp keselim, çukurca bir tabağa alalım. Üzerine biraz zeytinyağ gezdirip (1 yemek kaşığı kadar) bolca karıştıralım. Tüm tavuk parçalarının yağlandığından emin olun ki, tavada güzelce mühürlenip sularını salmadan pişsinler...




Biberlerimizi ince ama biraz daha jülyen olarak keselim. Onlar da bir köşede bizi bekleyiversin.




Şimdi gelelim tarife...

Tenceremizde noodleların haşlanması için kaynayan suya bir tutam tuz ekleyip karıştırıyoruz. (Noodleları lezzetlendirmenin bu aşamadaki tek yolu su içindeki tuz. Yağ da koyun derler ama zaten su ve yağ karışmaz ki, ben yağ koymayı bırakıp tuz eklemeye devam ettikçe anladım farkı :) )
İki parça noodleı (kişi sayısına göre adetleri artırabilirsiniz) haşlanmak üzere kaynar su dolu tencereye alıp şöylece bir karıştırıp pişmeye bırakıyoruz.


Bu sırada, Wok tavamızın altını oldukça fazla açıp, tavayı iyice kızdırıyoruz... (İçine yağ vb. koymadan) Tavanın iyice kızdığından emin olduktan sonra zeytinyağladığımız göğüs etini tavaya koyup biraz yayıyoruz. Herhangi bir karıştırma vs. yapıyorum ki etler iyice mühürlensin. O 'Coooossss!' sesini duymamız şart :) 



Tavukların altı altın rengini aldığında hafifçe karıştırıp diğer tarafların da mühürlenmesini sağlıyorum... Tavuklar iyice piştiğinde, tavadan bir tabağa aktarıyorum...



(Bu arada noodle ımın tadına bakıyorum, yenebilir kıvama geldiyse süzüp bir köşede bekliyorum)
Şimdiiiii tavam boşaldı, biraz yağ ısıtıp hazırladığım biberleri yumuşayana kadar kızartıyorum...



 Biberlerim yumuşadıktan sonra kenardaki tavuklarımı ekliyorum ve karıştırıyorum. İçiçe geçtikten sonra tuzumu, bir tutam karabiberimi ve pul biberimi ekliyorum... 
Yine güzelce karıştırıp süzmüş olduğum noodleları da tavama ekliyorum... Artık ocağın altını kısabilirim. Tüm parçalar birleşti, iyice karıştırıyorum... 




 Hafif ılıklaşan noodlelarım yeterince ısındığında ocağımın altını kapatıp damak zevkime göre soya sosumu ekliyorum. Ben buram buram soya sosu sevmediğimden tahmini 1-2 yemek kaşığı kadar eklemişimdir sanırım... Tekrar iyice karıştırıp, tabaklarıma servisi yapıyorum :) 




Bizim için oldukça keyifli bir yemek oldu... Umarım siz de beğenirsiniz! :) 
Sevdiklerinize hazırladığınız nice tebessümlü sofralar olsun! :)



Muuuuahhhh! 







6 yorum:

  1. Nefis gözüküyor kesinlikle deneyeceğim :)
    bu arada blogunuzu blog keşif ekinliğinde görüp çok beğendim ve takibe aldım banada beklerim :)
    annesininkizi5.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkürler! :) Şimdiden afiyet olsun!
      Tanıştığıma çok sevindim! :)

      Sil
  2. blog keşif etkinliğinden geldim ve hemen bu güzel blogu takibe aldım ... bende beklerim ...

    http://soslubadem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin! :) Çok Teşekkürler, Görüşmek üzere!

      Sil
  3. Merhaba! Benim gibi ne yapacağını bilemeyen birisi için gerçekten güzel bir yemek tarifi olmuş hem de basitmiş :)

    bu arada blog keşif etkinliğinden geldim bana da beklerim :)
    www.aylindensevgilerle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :) Şimdiden afiyet olsun diyelim! :)
      Çok memnun oldum, çok teşekkürler! :)

      Sil